אופיקס

איך לבחור מדפסת לייזר, פקס , או מכשיר משולב ? !



משולב או לא ? ! ?

מכשיר משולב או מדפסת משולבת כשמה כן היא . שילוב של כמה ישומים במכשיר אחד
( צילום , פקס , מדפסת לייזר, סורק )  . ברוב המיקרים תימצאו כי מכשיר זה ישרת את הצרכים
בצורה טובה מאוד ותוכלו להנות מיתרון הקומפקטיות וחיסכון במקום פיזי ובעלויות רכישה של
מכשיר בודד במקום כמה ניפרדים , יתרונות מהותיים ומידיים .  לשימוש רב תכליתי פתרון זה
הינו מוצלח ומומלץ אולם במידה ומבוצע במכשיר שימוש רב וממוקד באחת הפונקציות כדאי
לשקול מכשיר יעודי .

מכשיר ממוקד יבצע את המטרה שלשמה הוא נוצר בצורה טובה ונוחה יותר ברוב המיקרים ,
מה גם שעלות הרכישה שלו תהיה זולה יותר במידה ואין צורך בתכונות הנוספות שמציע
המכשיר המשולב .סביר גם להניח כי יוכל לספק יתרונות נוספים מטבע היותו מכשיר ממוקד
לדוגמא : פקס - סורק אופטי שונה ( אמין מאוד ) , סריקה מהירה יותר ,לחצני חיוג מקוצר רבים ,
שפורפרת לחיוג או רמקול מובנה ,תפריט עשיר , נגיש ומרוכז בתכונות פקס. מדפסת - תפריט
עשיר, נגיש ומרוכז בתכונות מדפסת ותיקשורת , אמינות גבוהה ביחס למשולבת מקבילה ,קומפקטית
יותר , עברית צרובה לעבודה תחת DOS  ,דריוורים המוטמעים בתוכנות ובמערכות הפעלה מראש .
סורק - קומפקטיות , מהירות סריקה ,תוכנות ניהול יעודיות וכדומה .

עלויות רכישה מול עלויות שוטפות .
כלל "אצבע" פשוט קובע כי : ככל שעלות הרכישה זולה יותר , עלות התחזוקה השוטפת יקרה יותר .
ולכן אנו נתחיל את התהליך בשאלה בסיסית של : " מה עומס העבודה שהמוצר אמור לעמוד בו ? " .
נתון זה מהותי לבחירה על מנת למנוע מצבים בהם נרכש מכשיר זול שאינו עומד בעומס העבודה
ועלות תפעולו יקרה ,  לעומת מצב הפוך בו ההשקעה ברכישה הינה גדולה ללא צורך ממשי .
עלות כוללת של המוצר =  מחיר המכשיר + עלות תחזוקה שוטפת ( מחיר פעימה משוקלל )
הערה חשובה : טונרים חליפיים מאוד נפוצים בשוק . לא כולם איכותיים מספיק . ניסיוננו מצביע על
מיקרים רבים בהם טונר לא איכותי גרם לתקלות ו/או לא ביצע את כמות ההדפסות שהינו אמור לבצע . במקרים אילו הלקוח ניפגע כספית ותפעולית . קיימים טונרים תואמים טובים בשוק . הקפידו לרכוש
מספק אמין ומקצועי ולא בהכרח מהזול שבהם.

לקנות או לשכור .
ניתן היום לקבל מכשיר משולב בהשכרה או ליסינג ע"פ צרכי הלקוח . במיקרה כזה יש להקפיד
על בדיקה והתאמה לצרכים  של המוצר המוצע לכם  . חוזה שכזה בדר"כ יכלול גם את השרות
והחומרים המיתכלים כך שעלויות המכשיר יהיו ברורות מראש וכוללות בתוכם גם את עלויות
התחזוקה מעבר לחיסכון במימון ולהוצאה המוכרת במס בגין השכירות . חוזים אילו הינם בעיקר
למשתמשים המבצעים כמויות גדולות והמוצר והמחיר ניגזרים בהתאם לצרכים ולעומס העבודה
הממוצע .

צבע או שחור/לבן ?
אין ספק כי מגמת הצבע צוברת תאוצה בשנים האחרונות . מכשירי הצבע הפכו להיות זמינים יותר
עקב הוזלת המחיר ושיפור המהירות ועלויות התחזוקה . למרות זאת עדיין מוצרי השחור/לבן זולים
יותר לרכישה ולתחזוקה ומהירים יותר בשימוש השוטף . בשיקול זה אפשר לפרוס את הנתונים בפני
הלקוח אולם קשה מאוד לעזור בהחלטה . הערך המוסף בצבע הינו על פי תחושת ורצון הלקוח ואינו
מבוסס שיקול מקצועי.

תכונות נוספות .
לאחר השיקולים הנ"ל ניתן לגשת לבחינת תכונות נוספות השונות ממוצר למוצר .  מהירות המכשיר ,
כמות המישתמשים ותאימות לרשת ,תכולת הנייר ומספר מגירות הנייר , צילום / הדפסה דו-צדדים
( חסכוני בנייר וידידותי לסביבה ) , סריקה והדפסה ברשת ,ועוד תכונות נוספות ...

שרות ואחריות .
לתשומת ליבכם , נושא זה הינו בעל חשיבות מרובה ואולי יותר מהמוצר עצמו .
ברוב המקרים לנותן השרות יש השפעה רבה על שביעות רצונכם מהמוצר ומתפקודו . מוצרים אילו
נחשבים לעתירי שרות וקרובים יותר בהשוואתם לרכב הדורש תחזוקה ותיקונים באופן שוטף ולא
למוצר חשמלי שאינו אמור להתקלקל בשנים הראשונות . המוצר שרכשתם ידרוש שרות , תחזוקה
וחומרים מתכלים , בוודאות . לכן הקפידו על נושא השרות והאחריות למוצר .
במידה ורכשתם מוצר משולב הדורש חיבור לרשת המחשבים הקפידו על הבהרות בנושא עלויות
העבודה בחיבור והגדרה לרשת המחשבים . עבודה זו אינה כלולה ברכישת המוצר ומוטב להסדיר
זאת מראש עם המשווק או עם מנהל הרשת שלכם .

בהצלחה !!!         

במידה ומאמר זה עזר לכם או בכל מיקרה בהם יש לכם הערות ושאלות
נשמח לעמוד לרשותכם בכל עת .

בברכה, צוות השרות
 אופיקס  מ.ש.ל. בע"מ - מרכז שרות לעסקים !